Stichting de Waterval
Levend water van Gods troon

Stichting "de Waterval" - Beleid en bestuur

1.  Doelstellingen

• Het financieel en moreel ondersteunen van pastorale arbeid zoals deze thans verricht wordt door mw. H. Rooseboom.
  • Het bevorderen van het herstel van de Gemeente van Jezus Christus in haar oorspronkelijke wijsheid en heilzame kracht; vernieuwing van het persoonlijke geloofsleven, genezing, bevrijding, toerusting en de Christelijke dienstbaarheid bij (toekomstige) leden van de Gemeente van Jezus Christus door en in de kracht van de Heilige Geest, alsmede het bevorderen van het herstel van de goede verhouding van de Gemeente tot het Joodse volk.
  • En voorts al hetgeen met één en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.

2. Activiteiten
De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door:

• Gebed en voorbede;
  • Het (laten) houden van toespraken;
  • Het (laten) leiden van vormings- en vernieuwingsbijeenkomsten;
  • Het (laten) voeren van persoonlijke gesprekken;
  • Het verrichten van organisatorische activiteiten en – zowel nationaal als internationaal al datgene te (laten) verrichten wat daartoe naar het oordeel van het bestuur noodzakelijk, nuttig en/of wenselijk is.

3. Feitelijke situatie
Tot op heden zijn de inkomsten van de stichting niet substantieel genoeg om meerdere mensen te steunen dan alleen mw. H. Rooseboom. Haar werkzaamheden bestaan uit de activiteiten zoals onder 2 beschreven.

4. Wijze waarop fondsen worden geworven.
De stichting werft niet actief fondsen. Zij vertrouwt erop dat God zelf in de noden zal voorzien. Wel worden er nieuwsbrieven naar betrokkenen gestuurd, wordt er een website bijgehouden en is er een folder ontworpen die uitgedeeld wordt aan belangstellenden.

5. Wijze waarop het vermogen wordt beheerd en besteed.
De bank- en internetkosten worden betaald. Het restant wordt gebruikt om mw. H. Rooseboom te ondersteunen bij haar activiteiten. In principe is het saldo aan het begin en het eind van het jaar 0 euro. Het kan voorkomen dat er tijdelijk een reserve wordt opgebouwd om toekomstige activiteiten te bekostigen

6. Vergoeding voor bestuursleden
De bestuursleden doen hun werk vrijwillig en zonder vergoeding.